TIEDOTE 25.10.2017: Miten biometsäteollisuus kasvaa kestävästi?

Paljonko metsät voivat tuottaa uusiutuvaa raaka-ainetta biotalouden tarpeisiin kestävästi? Minkälaisilla puupohjaisilla tuotteilla ja metsäteollisuuden prosesseilla voidaan kiihdyttää kestävää kasvua? Tervetuloa Puunjalostusinsinöörien syysseminaariin ja Johan Gullichsen -kollokvioon tiistaina 8.11.2017 Wanhaan Satamaan, Helsinkiin.

Esiintyjinä ja asiantuntijakommentaattoreina mm.:

• Heikki Nivala, hallituksen puheenjohtaja, Boreal Bioref
  • Jari Hynynen, tutkimusprofessori, Luonnonvarakeskus
  • Sakari Kiviniemi, toimitusjohtaja, Rakeistus
  • Niklas von Weymarn, VP, Research, Metsä Fibre
  • Suvi Haimi, toimitusjohtaja, Sulapac
  • Panu Tikka, professori
  • Juha Lindfors, Manager, R&D and Technology, Kemira
  • Johan Gullichsen, professori emeritus
  • Johan Engström, CTO Pulp and Paper, Andritz

Aamupäivän syysseminaarissa kestävää kasvua käsitellään metsävarojen riittävyyden, ajankohtaisen biojalostamohankkeen ja uusien tuoteinnovaatioiden näkökulmista. Iltapäivän Johan Gullichsen -kollokviossa puolestaan keskitytään ajankohtaisiin tutkimusesimerkkeihin mm. ligniinistä, vaahtoteknologiasta, nanoselluloosasta ja älypakkauksista ja luodaan katsetta tulevaisuuteen yhdessä teollisuuden asiantuntijakommentaattoreiden kanssa.

Koko ohjelma: www.puunjalostusinsinoorit.fi/syysseminaariohjelma

Ilmoittautumiset 6.11. mennessä: Viestintä- ja markkinointipäällikkö Katriina Valkeapää: puh. 040 508 1404, katriina.valkeapaa@puunjalostusinsinoorit.fi

Lisätiedot: Toimitusjohtaja Antti Lindqvist: puh. 040 725 2543, antti.lindqvist@puunjalostusinsinoorit.fi

Puunjalostusinsinöörit ry (PI) on 2600 biometsäteollisuuden ammattilaisen ja 39 yrityksen verkosto, jonka tarkoituksena on ammattilaisten osaamisen kehittäminen, biometsäteollisuuden uudistumisen tukeminen ja yhteisöllisyyden lujittaminen.