Tiedote: Kuinka puunjalostajat ja opiskelijat reagoivat ilmastonmuutostaisteluun

Lähes 300 biometsäteollisuuden opiskelijaa ja ammattilaista kokoontuu jo 21. peräkkäisenä vuonna huippusuosittuun Forest Based Industries, FBI,-päivään. 29.1.2020 Lappeenrannan kaupungintalolla seminaarissa käydään läpi keinoja ilmastonmuutoksen torjumiseksi ja yritykset rekrytoivat tulevaisuuden tekijöitä kesätöihin. Tervetuloa kuuntelemaan asiantuntijoita ja haastattelemaan ammattilaisia ja opiskelijoita!

Teemana vastuullisuus ja taistelu ilmastonmuutosta vastaan

Seminaarin esityksissä tuodaan esiin metsien ja biotuotteiden roolia hiilineutraalin kiertotalouden rakentamisessa, miten vastuullisuus huomioidaan yritysstrategiassa ja kuinka puurakentamisella taklataan ilmastonmuutosta. Oleellinen osa FBI-päivää on myös iltapäivän yritysnäyttely, jossa yritykset esittelevät toimintaansa ja sparrailevat näkemyksiään tulevaisuuden nuorten ammattilaisten kanssa. Tapahtumaan on tulossa yhteensä 15 alan yritystä ja tutkimuslaitosta.

Nuoret motivoituneita työskentelemään kestävämmän maailman eteen

Nuorten osaajien rekrytointi on isosti esillä FBI-päivässä. Nuoria motivoi biometsäteollisuudessa nimenomaan käytännön mahdollisuus vaikuttaa kestävään kehitykseen. Tänäkin kesänä yritykset tarjoavat tuhansille nuorille mahdollisuuden rakentaa kestävämpää maailmaa.
”Valmistuttuani haluaisin päästä tekemään töitä prosessin kehittämisen kanssa jollain metsäteollisuuden tehtaalla. Haluan konkreettisesti olla mukana tekemässä prosesseista entistäkin ympäristöystävällisempiä.” - Iita Hinkkanen, LUTin kemiantekniikan opiskelija ja Kemiantekniikan Killan FBI-päivän projektivastaava

Esiintyjinä:

• Ernesto Hartikainen, Senior Lead, Carbon-Neutral Circular Economy, Sitra
  • Katja Viitikko, Manager, Sustainability, R&D, UPM
  • Antto Kauhanen, Business Development Manager, Stora Enso Building Solutions

Seminaarin ohjelma

Lisätietoa, ilmoittautumiset ja haastattelupyynnöt 27.1.2020 mennessä: Puunjalostusinsinöörit ry, viestintä- ja markkinointipäällikkö Katriina Valkeapää, 040 5081404, katriina.valkeapaa@puunjalostusinsinoorit.fi

Puunjalostusinsinöörit ry (PI) on 2600 biometsäteollisuuden ammattilaisen ja 50 yrityksen verkosto, jonka tarkoituksena on ammattilaisten osaamisen kehittäminen, biometsäteollisuuden.uudistumisen tukeminen ja yhteisöllisyyden lujittaminen. www.puunjalostusinsinoorit.fi